3 råd: Sådan får du den bedste nattesøvn


Det Spirituelle Hjem / tirsdag, november 20th, 2018

De fleste værdsætter en god nattesøvn, fordi det giver den bedste start på dagen. Men faktisk er nattesøvnen en vigtig del af et sundt helbred – det er nemlig her din krop får ro og restituerer efter en lang dag. Du får derfor tips til, hvordan du får den bedste nattesøvn lige her.

Sov med den rigtige pude

Det er ikke bare sengen, der er afgørende for en god nattesøvn – det er din pude også. Det er vigtigt, at din pude hverken er for høj eller lav, den skal i stedet støtte din krop, så dine nakkehvirvler er i naturlig forlængelse af din rygsøjle.

Har du problemer med ryggen, kan en støttepude være et godt hjælpemiddel til at give den helt rigtige støtte.

Læg smartphone og tablet væk ingen sengetid

Lægger du ligesom mange andre og kigger på din smartphone eller tablet som det sidste, inden du bevæger dig ind i drømmelang? Og har du ofte problemer med at sove? Så kan disse to forhold sagtens hænge sammen.

Tablets, smartphones og andre elektroniske devices udsender nemlig et blåt lys, som ikke gør noget som helst godt for din nattesøvn. Væn dig derfor til at slukke TV og anden elektronik en halv til en hel time, inden du går i seng.

Opbyg faste soverutiner

Kroppen er forunderlig på mange måder, for den har nemlig et indre ur. Og den kan derfor let blive forvirret, hvis du går i seng og står op på meget forskellige tidspunkter. Sørg i stedet for at opbygge gode og vante soverutiner, så du nogenlunde går i seng og står op på samme tid. Det giver din krop en helt anden ro, så den bedre kan indstille sig på, at nu er det sengetid. Nogle oplever endda, at de efter noget tid selv vågner til vant tid.

Du får desuden den allerbedst søvn mellem kl 22-06 om morgenen. Hvis det derfor passer ind i dine arbejdstider og andre gøremål, vil din krop takke dig med en god og dyb nattesøvn.